SİVİLCE TEDAVİM BİTTİ

21.7.17


   Herkese merhabalar. Bugün sizlere daha öncede bahsetmiş olduğum bir konu olan sivilce tedavimden bahsetmek istiyorum. Bu konuyu ikinci kez ele almamın sebebi tedavimin 1 hafta öncesi itibariyle bitmiş olması. Evet tedavim artık bitti. O her gün ilaç içmeler, eyvah bugün unutursam ne olacak demeler artık son buldu. 7 aylık tedavi sürecimde sayısız hap kullandım. Ve sonunda istediğim görüntüye ulaştım. Evet artık tamamen bebek poposu gibi bir yüzüm var. Maşallah demeyi unutmayın lütfen :)

 Tedavi sürecinde birçok zor günler geçirdim. Bu zor günler kime göre zor derseniz eğer hemen söyleyeyim. İlk zamanlarda sivilcelerimin pörtlemesi ile sokağa bu halde çıkmak biraz sıkıntılı oldu. Gören sivilcelerin çok çıkmış diyordu. Haliyle bu da benim moralimi çok bozuyordu. Herkese laf anlatmak zorunda hissediyordum kendimi. Çünkü tedavi gördüğümü ve çıkma sebebini bilmiyorlardı. Öğrendiklerinde hepsinin ağzından dökülen söz bittiğinde harika bir yüzün olacaktı. Evet dediklerinde haklılar. Gerçekten mükemmel bir yüze sahip oluyorsunuz. Tedavi sürecimde dudaklarım aşırı kuruyordu. Ve ben o kuruluk oluştuğunda oynamadan edemiyordum. Sürekli koparıp kanatıyordum ve yara oluyordu. Zamanla buna alışmaya başladım evet rahatsız da oluyordum. Cildim çok kuruyordu. Sürekli bir nemlendirme ihtiyacı hissediyordum. Aynı zamanda güneş kremsiz dışarı çıkmamak da bu süreçte çok önemli. Bunun dışında ilacın yan etkilerinden olan sırt ve bel ağrısı yaşadım biraz. Bir de buna ek olarak kolesterolüm biraz yükseldi. Zaten ilacın kolesterol yükseltme gibi bir etkisi var. Yemenize içmenize dikkat ederseniz eğer sadece ilaç kolesterolünüze etki eder ve daha fazla dışardan bir etki ile yükselmemiş olur. Bunun dışında da pek kötü bir etki ile karşılaşmadım.




   Eğer ilaca başlamak isteyen ve bu konuda tereddüt edenleriniz varsa size tavsiyem iyi bir cildiyeye kontrole gidin. Eğer ki size başlaman gerekiyor derse kabul etmenizi öneririm. Çünkü zaten her ay kontrolleriniz yapılıyor olacak. Kötü bir durum ile karşı karşıya kalırsanız ilacı direkt olarak doktorunuz kesecektir. İlacın içindeki prospektüste birçok yan etkisi olduğu hatta abartı olarak intihara sürüklediği falan yazıyor. Fakat bence o psikolojisi bozuk kişiler için geçerli bir durum. İlaca başlamadan psikolojinizin bozuk olduğunuzu düşünüyorsanız kontrol olmanızda fayda var. Son olarak ilaca başlamadan önce internette yazılan ekşi sözlük vs. gibi noktalarda yazılanları gerçekten aldırış etmeyin. Doktorunuz size gerekli bütün açıklamayı yapacaktır. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere kendinize cici bakın.

2 yorum:

  1. Çok çekindiğim bir konuda beni aydınlattığın için teşekkürler. ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :)

      Sil

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS